April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با پول‌نیوز مطرح کرد:
کد خبر: ۳۲۳۰۸۲
۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
0
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:  بعضا شرکت‌های دولتی خودشان با احتکار کالاهای اساسی و ضعف در نظارت، تیشه به ریشه گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها وارد می‌کنند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول نیوز با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی، گفت: مسئولان ذی‌ربط درباره کنترل قیمت‌ها، به‌خصوص کالاهای اساسی باید اقدامات عاجلانه‌ای انجام دهند، زیرا وضعیت جامعه مناسب نیست.

وی اضافه کرد: طبق اطلاعات به دست آمده، متأسفانه عمدتا شرکت‌های وابسته به دولت از ارائه کالا به بازار امتناع می‌کنند یا به نوعی کالا را به بازار عرضه می‌کنند که موجب افزایش قیمت‌ها شده است؛ بعضا شرکت‌های دولتی خودشان با احتکار کالاهای اساسی و ضعف در نظارت، تیشه به ریشه گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها وارد می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: در شرایط کنونی تنظیم بازار یکی از مسائل بسیار مهم برای کشور محسوب می‌شود، زیرا تلاطم در این حوزه، به‌طور مستقیم معیشت مردم را تهدید می‌کند.

حاجی‌‌دلیگانی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی قیمت برخی اقلام و کالاهای اساسی 10 تا 500 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: مردم بارها اعلام کرده‌اند که ما سبد معیشتی نمی‌خواهیم، اما دولت بازار را مدیریت و ساماندهی کند.

وی اضافه کرد: معتقدم با توجه به وضع موجود، دولت به درستی نتوانسته بازار را مدیریت کند، امروز تمام دستگاه‌ها و بخش‌های اجرایی و نظارتی باید به میدان بیایند و جلوی افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها را بگیرند، البته در چند هفته اخیر بازرسی‌ها در بازار برای مقابله با سودجویی‌های احتمالی افزایش یافته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان با بیان اینکه مردم در شرایط کنونی به دلیل گرانی کالاهای اساسی با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه سفره مردم کوچک شده، دولت باید هر چه سریع‌تر به دادِ مردم برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: